Kwetiau Goreng Ayam



Chicken kwetiau stir fry is a Chinese Indonesian and Malay Singaporean dish. This delicious dish is actually quick and easy to make at home. Chinese people serve it in a long and wide form because, in China, noodles have become a symbol of a long life. Kwetiau has written variously such as kuetiau, kwetiau, and kwayteow. But in the original language, it is called pinyin: Guo tiau read: Kuo thiau. Kwetiau is a type of noodle made from rice flour or wheat flour with a wider texture. To make it easier to consume, the rice noodles are cut into flatters.

Beberapa waktu yang lalu saya bingung ingin buat mie goreng atau kwetiau. Saya punya kwetiau kering. Cari2 dapat deh resepnya Mita Anggaraeni. Sayang saya tidak punya toge, tapi rasanya tetap ok.

Salam dari Melbourne.

KWETIAU GORENG AYAM
Recook dari Mita Anggaraeni - Kwetiau Goreng Ayam ala Solaria

1 bungkus kwetiau
2 telur ayam, orak arik,
5 lmbr bokcoy
100 gr tauge (saya tidak ada)
150 gr ayam, potong dadu (saya filet ayam seadanya)
5 siung bawang putih, geprek cincang halus
2 sdm kecap manis
2 sdm kecap asin
2 sdm minyak wijen (saya tdk ada)
2 sdm saus tiram
2 sdm kecap ikan
1/2 sdt garam
1 sdt penyedap (saya tidak buka)
Saya tambahkan: 2 bh cabe, iris

1, Tumis bawang putih sampai harum
2, Masukkan ayam, Tumis hingga berubah warna. Masukkan telur orak-arik aduk rata
3, Tambahkan semua bumbu (dan cabe) aduk rata. Biarkan harum.
4. Masukkan sayuran, masak sampai sedikit layu, tambahkan kwetiau (yg sdh direndam air panas sebelumnya). Aduk rata. Koreksi rasa.

Comments

Popular Posts